فرمانده نیروی زمینی ارتش:به زودی از چندین دستاورد جدید نیروی زمینی رونمایی خواهد شد

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
فرمانده نیروی زمینی ارتش:به زودی از چندین دستاورد جدید نیروی زمینی رونمایی خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همزمان با 29 فروردین سال آینده این نیرو از چندین دستاورد جدید خود در عرصه دفاع زمینی که به همت متخصصان داخلی ساخته شده رونمایی می کند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: مثلث دانشگاه، وزارت دفاع و نیروی زمینی (جهاد خوکفایی) در راستای ساخت تجهیزات دفاعی مورد نیاز شکل گرفته و با ارتباط و تعاملی که تاکنون داشته است فعالیت‌های مطلوبی را در جهت رفع نیازهای دفاعی صورت داده اند.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی متناسب با نوع تهدیدها ظرفیت‌های لازم را جهت مقابله ایجاد می کند تصریح کرد: در چند سال گذشته در حوزه تهدیدها با جنگ های ناهمتراز مواجه بودیم که می‌توانست در چندین جبهه ما را درگیر کند، اما امروز تهدیدها، چهره خود را با راهبرد جنگ‌های نیابتی و مشارکتی تغییر داده است که باید با درک صحیح از فضای تهدیدها زمینه مقابله را در دفاع زمینی فراهم نمود که نزاجا در این خصوص تلاش های لازم را تاکنون انجام داده است.

او در خصوص سطح‌بندی این دستاورد جدید ابراز کرد: نفربر توپ‌دار 90 میلی متری نزاجا برای اولین‌بار در سطح کشور و خاورمیانه تولید می‌شود.

ساخت خودرو جدید کنترلی (رباتیک) با قابلیت شلیک از راه دور، دستاورد ویژه و دیگری است که فرمانده نیروی زمینی ارتش به آن اشاره کرد.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه در باره دستاوردها و عملکرد این نیرو در حوزه جنگ الکترونیک گفت: با توجه به اینکه رویکرد ما دفاع تهدید محور است، در این رابطه نوع تهدیدها در حوزه‌های مختلف رصد شده و متناسب با آن ظرفیت‌های لازم را ایجاد می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی اظهار داشت: در حوزه جنگال به کمک وزارت دفاع به سامانه های جدید دست پیدا کرده ایم که با ارسال دیتاهای خود می‌تواند در سامانه های ارتباطی متجاوز ایجاد اختلال کند.

وی همچنین در این رابطه افزود: در حوزه مخابرات وجنگال کارهای بسیار ارزشمند دیگری نیز انجام گرفته  و در اختیار واحدهای عملیاتی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: یکی از مواردی که در نبردهای اخیر منطقه‌ای مورد توجه بود، حوزه تک‌تیرانداز است. همانطور که در حال حاضر می‌بینیم گروهک‌های تروریستی و تکفیری منطقه از این ظرفیت استفاده می کنند، لذا این جریان حرکت ما را در این جهت تسریع بخشیده است.

وی تصریح کرد: درسال‌های گذشته نیروی زمینی برای تولید این سلاح اقدام کرده و سلاح "شاهر" برای نخستین‌بار در حوزه دفاع زمینی تمامی مراحل طراحی خود را در داخل طی کرده و مطابق تسلیحات تولید شده در گذشته، در این حوزه از مهندسی معکوس و نمونه‌برداری استفاده نشده است.

امیر سرتیپ پوردستان اضافه کرد: جهت طراحی و ارتقای سلاح شاهر، کالیبر این سلاح را از 14.5 به 23 میلی متر ارتقا بخشیدیم. یعنی قدرت آن را با تلفیق توپ 23 میلی متری که در پدافند هوایی از آن جهت انهدام پرندهای دشمن استفاده می‌شود، ارتقا داده و به صورت یک تک تیرانداز 23 میلی متری ساخته‌ایم که مسلما این تغییر نیازمند مهندسی عمیق و دانش کاربردی است که بتوان تک تیراندازی ساخت که  با آن حجم آتش سنگین، بدون اینکه هیچ آسیبی به کاربر وارد کند، کار خود را در انهدام اهداف به نحو مطلوبی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در راستای طراحی و تولید خودروهای تاکتیکی مین‌ریز می‌توان به خودروی مین‌ریز اشاره کرد که در مدت کوتاهی می‌تواند سطح گسترده‌ای را مین‌ریزی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: این تسلیحات که به زودی از آن رونمایی می‌شود، در حوزه دفاع زمینی و جنگ ناهمتراز، قدرت اجرای ماموریت‌های عملیاتی را برای واحدهای عمل کننده نزاجا تسهیل کرده و متناسب با نوع تهدیدها برای ما کارآمد و نیازهای یکان های ما را دردفاع زمینی تامین می کند.




:: موضوعات مرتبط: نظامی ؛ توان رزمی ، اقتدار نیروهای مسلح و .. , پیشرفت های نظامی نیروهای مسلح ج.ا.ا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: