تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
از سر گیری مذاکرات هسته ای ایران در ژنو با رایزنی عراقچی- شرمن و ظریف - کری
معاون وزیر امور خارجه روز پنج شنبه گفت فردا - جمعه به همراه مجید تخت روانچی در ژنو با هیات آمریکایی که هدایت آن را وندی شرمن به عهده خواهد داشت، مذاکره خواهند کرد. - عراقچی خاطرنشان کرد که مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در روز شنبه هم ادامه خواهد یافت . - عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: سپس در روز های یکشنبه و دوشنبه ...
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , مذاکرات هسته ای ایران و 1 +5 , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : جمعه 1 اسفند 1393
واکنش روزنامه ایران به سرمقاله دیروز کیهان

قدس آنلاین:دیروز حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نسبت به سفر وزیر امورخارجه به پاریس علی رغم هتاکی نشریه فرانسوی ،و همچنین قدم زدن ظریف با کری انتقادات تندی را مطرح کردبود.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : دو شنبه 29 دی 1393
حضور مجدد ظریف در ژنو

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که روز جمعه به پاریس رفته بود پس از دیدار با همتای فرانسوی‌ خود و نیز دیدار مجدد با جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ژنو بازگشت. 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , مذاکرات هسته ای ایران و 1 +5 , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : شنبه 27 دی 1393
بازدید رییس‌جمهور از نیروگاه اتمی بوشهر

حسن روحانی روز سه شنبه در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه را مظهر ایستادگی یک ملت دانست و از ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر در بوشهر به منظور استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در جریان سفر استانی خود به بوشهر از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد.

حسن روحانی پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر متفاوت با نیروگاه‌های سایر کشورهای دنیاست، زیرا این نیروگاه مظهر ایستادگی یک ملت است. در ابتدا غربی‌ها قرار بود آن را بسازند که عقب‌نشینی کردند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند، اما ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه به دنیا نشان داد که اگر ملتی اراده‌ای برای دستیابی به هدف داشته باشد، در آن مسیر گام بر می دارد و بر سر حقوقش ایستادگی خواهد کرد و به هدف خود خواهد رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از انرژی‌های مختلف و متنوع تأکید دارد، اظهارداشت: امروز در مسأله تولید برق باید از انرژی هسته‌ای بهره‌مند شد، زیرا از یکسو امکان استفاده از سوخت‌های فسیلی بی‌نهایت نیست و از طرف دیگر باید از انواع فناوری‌های روز دنیا استفاده کرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر نمونه‌ای است که نشان می‌دهد ایران تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و تولید برق است.

روحانی ادامه داد: کاری که ملت ما شروع کرده براساس تصمیمات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انرژی است و بر این اساس باید بخشی از نیاز برق کشور از انرژی هسته‌ای تامین شود. این کار امروز به ثمر رسیده و ادامه خواهد یافت.

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین از تلاش‌های علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و همه دست‌اندرکاران و مهندسان فعال در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی و تشکر کرد.

رییس جمهوری پیش از بازدید از اتاق کنترل نیروگاه از نزدیک در جریان چرخه کار نیروگاه اتمی بوشهر و چگونگی فعالیت آن و برنامه‌های مدیریت نیروگاه در خصوص افزایش تولید برق قرار گرفت.

نیروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر 700 مگاوات برق تولید می‌کند و قابلیت تولید برق تا میزان 1000 مگاوات را دارد.


:: موضوعات مرتبط: هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : سه شنبه 23 دی 1393
واکنش احمدی مقدم به تمدید توافق ژنو

احمدی مقدم با بیان این مطلب که موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست، ادامه داد: خود آنها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند هرچه ما از ایران خواسته‌ایم موافقت کرده و انجام داده اما باز هم می‌خواهیم تا 7 ماه دیگر این مذاکرات را ادامه دهیم.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : چهار شنبه 5 آذر 1393
واكنش روحانی به پایان مذاكرات ۷ روزه وین

رئیس‌جمهور گفت: مذاكره به توافق نهایی منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از پایان مذاکرات هفت روزه ایران با گروه ۵+۱، امشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته‌ای با ملت ایران خواهد بود، گفت: منطق ایران، مذاکره و گفت‌وگو است و مذاکرات هسته‌ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می‌یابد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
تمدید توافق ژنو به نفع ایران نیست

مذاکرات مسقط ضمن داشتن پیام های گوناگون نشان از آن دارد آمریکا دنبال زمان سوزی است که  به دلیل زیر به نفع مباحث هسته ا ی ایران نیست

 
1- قبل از هر چیز، تمدید توافق ژنو در قالب یک توافق موقت جدید، با استراتژی آمریکا مبنی بر برچیدن تدریجی زیرساخت صنعت هسته‌ای ایران بدون هرگونه دستکاری جدی در رژیم تحریم‌ها کاملا منطبق است. آمریکایی‌ها می‌دانند برچیدن یکباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن نیست بنابراین راهبردی را در پیش گرفته‌اند که در طولانی‌مدت تاسیسات حساس هسته‌ای ایران را تعطیل کرده و ذخیره مواد هسته‌ای ایران را تهی کنند. تمدید توافق ژنو کاملا با این استراتژی منطبق است و هرگز به ایجاد یک تغییر اساسی در رژیم تحریم‌ها منجر نخواهد شد.
 
2- اگر فرض کنیم همچنان هدف نهایی مذاکره‌کنندگان ایران دستیابی به یک توافق نهایی است، پذیرش یک توافق موقت جدید که در آن بخش‌های بیشتری از برنامه هسته‌ای ایران دچار آسیب شود، قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات دشوارتر بعدی را به نحو اساسی کاهش خواهد داد. اگر آمریکایی‌ها، حس کنند بدون اینکه چیز زیادی روی میز گذاشته باشند در حال رسیدن به اهداف خود هستند، چه انگیزه‌ای برای امتیازدهی خواهند داشت؟ یک توافق موقت جدید، دست ایران را در هرگونه مذاکره آتی خالی می‌کند و در حالی که منازعه راهبردی ایران و آمریکا ادامه خواهد داشت، موضع ایران را تضعیف خواهد کرد.
 
3- نکته بعدی این است که اگر واقعا قرار است آمریکا موضع خود را تعدیل کرده و یک توافق خوب با ایران را بپذیرد، زمانی بهتر از حالا وجود ندارد. اگر اکنون توافقی حاصل نشود، چه عاملی در آینده وجود دارد که باور کنیم وجود آن عامل رسیدن به یک توافق را تسهیل خواهد کرد؟ دولت آمریکا اکنون باید چند تصمیم اساسی بگیرد. چیز زیادی برای مذاکره باقی نمانده و خلاقیت برای یافتن راه‌حل‌های فنی جدید هم نخواهد توانست بار عدم اتخاذ چنین تصمیم‌هایی را سبک کند.
 
4- آقای ریس جمهور محترم و وزیر امور خارجه‌اش بارها گفته‌اند حتی اگر توافقی رخ ندهد، دیوار تحریم‌ها ترک برداشته و هرگز وضعیت سابق قابل تکرار نخواهد بود. اگر دولت به واقع به سخنی که می‌گوید باور دارد، که دارد نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد. آمریکایی‌ها چاره‌ای جز تداوم مذاکرات و رسیدن به یک توافق با ایران نخواهند داشت. چه جمهوریخواهان  و چه دموکرات‌ها، در سرجمع قدرت تقابلی آمریکا با ایران - بویژه با وضعیت فعلی منطقه- افزایشی ایجاد نخواهد شد.اگر دولت به واقع خواهان رسیدن به یک توافق خوب است باید آمریکا را متقاعد کند که در وضعیت استیصال و اضطرار نیست و این با سخنرانی و موضع‌گیری ممکن نخواهد بود. مخالفت قاطع با تمدید مذاکرات و اصرار بر اینکه تکلیف بحث باید همین حالا روشن شود، آمریکا را از این سوءتفاهم که ایران در هر حال خواهان توافق است و هیچ توافقی را بدتر از توافق نکردن نمی‌داند خارج خواهد کرد. تنها آن وقت است که ممکن است مشت آمریکا واقعا باز شود.

5- عدم تمدید توافق ژنو به هیچ‌وجه به معنای قطع یا ترک مذاکرات نیست. روشن است که در حالی که ایران به لحاظ فنی به وضعیت ماقبل ژنو بازگشته هم مذاکرات می‌تواند ادامه پیدا کند. اساسا قابل باور نیست که آمریکایی‌ها تحت هیچ شرایطی میز مذاکره را ترک کنند. برای تبدیل مذاکرات فعلی به یک مذاکرات معنادار، یک شوک لازم است و مخالفت با تمدید می‌تواند این شوک را ایجاد کن


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393
گزارش آژانس زیاده‌خواهی‌های آمریکا را نشان می‌دهد
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/8/17/2723992_989.jpg جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: گزارش آژانس زیاده‌خواهی‌های آمریکا را نشان می‌دهد/ ایران با مواضع به دور از منطق آژانس مخالف است عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات انجام می‌دهد هیچ کدام مخالف کنوانسیون‌ها و مفاد NPT نیست، گفت: در این گزارش شاهد زیاده خواهی‌های آمریکا هستیم و موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران شده است. "محمدصالح جوکار" نماینده یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشت: در مسئله هسته‌ای ایران آنچه که اتفاق می‌افتد یک فرآیند سیاسی است و به عنوان یک فرآیند حقوقی و فنی مطرح نمی‌شود. جوکار با تاکید بر اینکه اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات انجام می‌دهد هیچ کدام مخالف کنوانسیون‌ها و مفاد NPT نیست، تصریح کرد: در این گزارش شاهد زیاده خواهی‌های آمریکا هستیم و موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن ایران شده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: رژیم جعلی صهیونیستی با داشتن کلاهک‌های هسته‌ای اجازه بازدید از تاسیساتش را به آژانس نداده و آژانس نیز هیچ نظارتی به فعالیت آن‌ها ندارد و تحریم نشده و حتی حمایت نیز می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که امروزه در کنار مباحث هسته‌ای مباحث دیگری از جمله تروریسم، حقوق بشر و همکاری منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته، خاطر نشان کرد: ایران با مواضع به دور از منطق آژانس مخالف است و همواره در طول مذاکرات بر اساس یک راهبرد مشخص و برنامه مدون مذاکرات را پی می‌گیرد.

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : شنبه 17 آبان 1393
برنامه‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در نیویورک / ظریف سه‌شنبه به نیویورک می‌رود

وزیر خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سه‌شنبه به منظور حضور در مذاکرات ایران و 1+5 و همچنین نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شوند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سه‌شنبه این هفته به منظور حضور در مذاکرات ایران و گروه 1+5 و همچنین حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شوند.

قرار است محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر چهارشنبه 26 شهریور، ناهار کاری داشته باشند.

چهارشنبه عصر و پنج‌شنبه صبح نیز رایزنی‌های دوجانبه بین هیات‌های ایرانی و گروه 1+5 برگزار خواهد شد و عصر پنج‌شنبه نیز هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 برگزار خواهد شد.

هنوز مذاکره وزرای خارجه ایران و 1+5 در نیویورک قطعی نشده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هسته ای ، بین الملل ، روابط خارجی و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد